22/10/2015

Apelsīnu - šokolādes; ābolu saldās bumbas

Šie svaigēdāju saldumi tapa nejauši, eksperimentējot, gribēju pagatavot riekstu bumbas. Izdevās perfekti.
Abu garšu saldās bumbas ir gatavotas par pamatu ņemot vienu un to pašu bāzes masu. Šokolādes - apelsīnu bumba garšos tiem, kuriem patīk apelsīns + šokolāde salikums (man, man, man :D), bet ābolu bumba - tiem, kuri sajūsminās par Laimas "Serenādi".
Recepte:
Pamatmasa
  • glāze mandeles
  • 1/2 glāze valrieksti
  • 1/2 glāze žāvētas dzērvenes
  • 3/4 glāze žāvētas plūmes
  • 2 ēk kakao (nepilnas)
  • 2 ēk karoba pulveris (nepilnas)
  • 2 ēk kokosriekstu eļļa
  • 3 ēk agaves sīrups (variē pēc garšas)
  • mazliet sāls
Papildus
  • apelsīna miza
  • 2 ēk svaigi spiesta apelsīna sula
  • liela sauja dehidrēti/žāvēti āboli 
  1. Sākumā sablenderē mandeles ar valriekstiem, kakao, karobu, agavi, kokosa eļļu, sāli. Pievieno plūmes un dzērvenes, turpina blenderēt.
  2. Masu sadala 2 daļās (ja vēlas taisīt abu veidu saldās bumbas)
  3. Pirmajai daļai pievieno kaltētos ābolus, blenderē. Kad masa ir viendabīga, veido bumbiņas, viļājot masu rokās. Ja nav pieejami āboli, var iztikt un gatavot bumbas no pamatnes masas, ir garšīgi arī tā :)
  4. Otrajai daļai pievieno apelsīnu sulu un pierīvē apelsīnu mizu, apmēram no 3/4 apelsīna. Blenderē un veļ bumbiņas.
  5. Ievieto ledusskapī, pasniedz vēsas. 
  6. Man patika, kad bumbas bija "ievilkušās", tad garša ir piesātinātāka.

Rezultāts:
Šokolādes - apelsīnu bumbu (redzamas bildē) konsistence ir mīkstāka un lipīgāka, kaut kas līdzīgs hematogēnam. Ābolu vai pamatmasas bumbas sanāk mazliet graudainas, bet var blenderēt ilgāk un iegūt masu, kurā nav gabaliņu, gaumes lieta. Esmu gatavojusi arī banānu bumbas, ananāsu bumbas, par tām nākamajos rakstos. Tomēr man vislabāk garšo apelsīnu - šokolādes, vīram - ābolu, meitiņai - banānu :):)
Varētu pārtikt tikai no šiem saldumiem, perfekti :) Laikam ļoti bieži rakstu "perfekti" :D

No comments:

Post a Comment