11/04/2015

Kokosriekstu piens

Agrāk nezināju arī par tādu lietu kā riekstu/kokosriekstu/sēklu pieniem. Vai Jūs zināt? 
Šoreiz pastāstīšu par savu pašreizējo favorītu - kokosriekstu pienu. Patiesībā visu pienu gatavošana ir līdzīga, mazliet variē ūdens - cietās masas attiecība. Kokosriekstu piena pluss ir tāds, ka to var pagatavot uzreiz, bez mērcēšanas (riekstus pirms piena gatavošanas noteikti jāmērcē!). Var izmantot gan svaigu kokosriekstu, gan skaidiņas. Protams, ar svaigu būtu labāk (sastāvs). Esmu taisījusi kokosriekstu pienu abos veidos, rezultāts līdzīgs. Tā kā pašlaik man neveicas ar svaigu kokosriekstu iegādi, tādēļ gatavoju no skaidiņām!
Recepte:
  • 1 glāze kokosriekstu skaidiņas
  • 2 glāzes ūdens (mazliet silts)
  • 3-4 dateles
  1. Sablenderē dateles.
  2. Pieber skaidiņas un pielej ūdeni, sablenderē.
  3. Marlē nokāš biezumus, no tiem var gatavot cepumus uc saldos. Piens gatavs! :) 


Rezultāts:
No visiem šāda veida pieniem, kas tika gatavoti mājās (ne veikalā, veikalā tie garšo mazliet savādāk), šis ir ar viskoncentrētāko garšu. Mandeļu piens ir ideāls priekš smoothie, šis, manuprāt, priekš milkshake. Neviens no pieniem man negaršo tīrā veidā, tos taisu tikai tad, kad zinu, ka man vajadzēs pievienot kādam dzērienam/ēdienam!
Gatavoju priekš vienas, maksimāli divām reizēm, jo neesmu pārbaudījusi, cik ilgi tos var uzglabāt. Lasīju, ka mandeļu pienu varot glabāt pat nedēļu, bet es tomēr pieturēšos pie sava un neglabāšu ilgāk par 2 dienām. Arī nokāstos biezumus nedrīkst glabāt pārāk ilgi, tie ātri bojājas.
Izmantojot svaigu kokosriekstu, recepte ir identiska, tikai ar ūdens daudzumu ir jāskatās. Es parasti pieleju mazliet vairāk nekā pievienotais kokosrieksts. Blenderēju un pēc garšas lēnām pievienoju vēl.  Ja ūdens ir pārāk daudz, garša kļūst ūdeņaina, ja pārāk maz - konsistence ir bieza un tas nav ekonomiski.





No comments:

Post a Comment