15/03/2015

CHIA pudiņš vai svaigēdāju manna?

Eksperimenti turpinās, šoreiz kas nebijis un pilnīgi jauns priekš manis! Agrāk nezināju par tādu brīnumu kā CHIA sēklām, kas patiesībā ir zināmas jau tūkstošiem gadu! Sākumā sēkliņas pievienoju zaļajiem kokteiļiem, bet nolēmu izmēģināt pagatavot sēklu pudiņu! Neiedomājami, ka mazas sēklas ir spējīgas veidot viendabīgu un biezu masu, es pat teiktu kā putru!
Sastāvdaļas:

  • 200 g indijas riekstu
  • 6 ēdamkarotes kokosa skaidiņu (pirku jau maltas, jo pašlaik veikalos kokosrieksti ir sapuvuši, esmu atmetusi cerības trāpīt uz labu, pēc ~6 mēģinājumiem)
  • 1 l ūdens
  • CHIA sēklas
  • banāns vai mellenes
  • zemenes

Process:

24 stundas tiek mērcēti indijas rieksti,
tad tos sablenderē ar kokosu un ūdeni, iegūst pienveida konsistenci, bet biezumus (cik nu tur būs), nenokāš! Šķidrumā briedina CHIA sēklas, es liku uz izjūtām, bet tās briest diezgan pamatīgi!
Pēc laiciņa ir izveidojusies putrveidīga masa, kuru kārto pamīšus ar zemeņu-banānu vai melleņu-zemeņu masu! Patiesībā var likt klāt jebkādas ogas/augļus! Man vislabāk garšojas ar banānu ripiņām, jo tad var sajust "putras" garšu!

Rezultāts: 
INTERESANTI! Visnotaļ kaut kas nebijis un nezināms! Garša laba, es pat teiktu, ka savdabīga! Mazliet pliekana!CHIA pudiņš atgādina bērnības garšu - mannā putru! Iespējams, ka tās ir tikai manas asociācijas :) Vai taisītu vēl? Speciāli noteikti nē, bet, kad būs riekstu piens mājā, noteikti kādās brokastīs uzbriedināšu sēkliņas un ēdīšu ar banānu! 
Kad biju pagatavojusi šo brīnumu, lasīju, ka to var taisīt ar kakao, tas būs mans nākamais mēģinājums!
Pluss - CHIA ir ļoti veselīgas, šādā veidā tiek uzņemts daudz antioksidantu, olbaltumvielu, kalcija, minerālvielu, omega 3, un 9 taukskāju, KĀ ARĪ rodas sāta sajūta, jo sēkliņas ir barojošas :)
Lai labi garšo!




No comments:

Post a Comment